mediastudies
nl / en

Symposium Brand Los in PC Hoofthuis

Over online branding van organisaties in theorie en praktijk. Friday May 20, room 1.04, 15.00 uur

Brand Los: symposium over online branding van organisaties, 20 mei

Zie ook website

Op vrijdag 20 mei vindt het symposium Brand Los plaats, over online branding van organisaties in theorie en praktijk.

Hoe voert Greenpeace online actie? Hoe kunnen socialmedia-statistieken gebruikt worden om een beter Facebookbericht te schrijven? Hoe maak je online creatief reclame? Vier verschillende experts geven deze middag de antwoorden.

Guda van Noort, directeur van onderzoeksinstituut SWOCC, opent het symposium. Zij zal de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online branding vanuit een wetenschappelijk oogpunt toelichten. Hierna volgt een lezing over hoe je data-analyse gebruikt voor online branding door Jaap van Zessen, analist bij social media bureau Buzzcapture. Na de pauze spreekt Bob Overbeeke, campagnevoerder voor Greenpeace, over online actievoeren. Tot slot zal Rowan Polanen, tekstschrijver bij online marketingbureau Superheroes, vertellen hoe je effectieve en creatieve reclame maakt voor bedrijven. Na de lezingen gaan de experts met elkaar en het publiek in discussie.

Het symposium vindt plaats op UvA-locatie P.C. Hoofthuis in Amsterdam, zaal 1.04. Om 15.00 uur beginnen we. Om 17.30 sluiten we het symposium af. Daarna ben je welkom bij de borrel in Café Sanders (voorheen de Raedt), voor een drankje op onze kosten.

3 May 2016, dymph